Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie, zgodnie z polityką prywatności.
W dniu 4.05.2019 weszła w życie ustawa wprowadzająca zmiany dostosowujące polskie przepisy do ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Najgłośniejszym echem odbiły się zmiany w Kodeksie pracy, które dotyczą danych jakich pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o pracę.
Pracodawca może żądać podania
imienia, imion i nazwiska
daty urodzenia
danych kontaktowych
Pracodawca, JEŚLI TO NIEZBĘDNE do wykonywania pracy na danym stanowisku, nadal może przetwarzać dane dotyczące:
wykształcenia
kwalifikacji zawodowych
dotychczasowego zatrudnienia
Pracodawca NIE MOŻE żądać:
imion rodziców
adresu zamieszkania
Po zatrudnieniu pracownika
adresu zamieszkania,
numeru PESEL
wykształcenia
numeru rachunku bankowego
innych danych niezbędnych do wypełnienia obowiązku nałożonego przepisem prawa