W dobie nowoczesnych rozwiązań chmurowych zdalne wsparcie informatyczne jest szeroko stosowanym standardem w branży IT. Rozwiązania takie idealnie sprawdzają się w firmach, które posiadają pracowników zdalnych. W takim wypadu nie jest konieczna wizyta u użytkownika zgłaszającego problem IT a jedynie stabilne połączenie z Internetem. Proces łączenia nie wymaga żadnej wiedzy technicznej od użytkownika ani szybkiego połączenia z Internetem.
Informatyk zdalnie – jakie niesie za sobą korzyści?
Takie rozwiązanie niesie za sobą wiele korzyści:
- redukuje czas potrzebny na rozwiązanie problemu, w tym oczekiwania na serwisanta,
- obniża koszty wizyty eliminując czas i koszt dojazdu,
- daje możliwość przeprowadzenia instruktarzu dla użytkownika, który przeprowadzony przez poszczególne etapy przez technika, poznaje omawiane rozwiązanie.
W obecnej chwili doszedł jeszcze jeden bardzo istotny czynnik:
- podczas obecnie panującej pandemii COVID-19 (Koronawirus) ograniczenie kontaktów osobistych.
Jak wygląda pomoc zdalna w SupportIT?
Nasi Klienci lub bezpośrednio ich pracownicy zgłaszają nam problem w jednym z 3 kanałów komunikacji: systemie helpdesk, wysyłając email lub dzwoniąc na numer wsparcia. Następnie w umówionym terminie nasz technik łączy się z komputerem za pomocą oprogramowania służącego do pomocy zdalnej. Technik SupportIT uzyskuje w ten sposób dostęp zdalny do komputera. W ten sposób mogą Państwo pokazać, gdzie występuje problem a nasz specjalista udziela fachowej pomocy.
Samodzielna instalacja programu do pomocy zdalnej lub rozwiązanie Ad-Hoc
Jeśli użytkownik nie posiada zainstalowanego programu wystarczy, że wejdzie w zakładkę kontakt na naszej stronie i wybierze opcję instalacji lub jednorazowego uruchomienia programu. Pobrane narzędzie będzie automatycznie skonfigurowane, a w celu połączenia zdalnego nasz technik poprosi Państwa jedynie o podanie unikalnego numeru ID przypisanego do komputera i wyświetlonego w programie.
Model obsługi zgłoszenia w SupportIT
Doskonałe rozwiązanie dla Pracowników zdalnych
Zdalne wsparcie IT jest idealnym rozwiązaniem, jeśli posiadają Państwo pracowników zdalnych. Często wizyta technika w prywatnym domu pracownika Państwa firmy może stanowić problem lub zwyczajnie prowadzić do niezbyt komfortowej sytuacji. Dostarczenie komputera do firmy i czekanie na jego odbiór jest również kłopotliwe i wydłuża czas obsługi zgłoszenia. Wsparcie zdalne rozwiązuje te problemy i pozwala zachować ciągłość działania Państwa firmy.
Bezpieczeństwo wsparcia zdalnego
Dla zachowania pełnego bezpieczeństwa połączenie zdalne jest w pełni szyfrowane a każda sesja rejestrowana. Jeśli jednak procedury tego wymagają możemy wdrożyć konfigurację która wymaga każdorazowo podania telefonicznie losowo generowanego hasła przed połączenie zdalnym.
Nasza oferta
Oferujemy wsparcie informatyczne na poziomie oczekiwanym przez Państwa:
- kompleksowe wsparcie z określeniem SLA i pełnieniem roli ASI
- pełnienie roli IOD
- współpraca z Państwa zagranicznym działem helpdesk i dostęp jako lokalny administrator lub jedynie „zdalne ręce”
Jeśli są Państwo zainteresowani uzyskaniem wsparcia IT, zachęcamy do kontaktu oraz zapoznania się z naszą ofertą.